Aster Menu Helpdesk0172 – 722 333
13-04-2018

'Aster denkt op alle fronten met ons mee'

Digitaal werken, een snelle internetverbinding, documenten kunnen delen; een moderne ICT-infrastructuur is cruciaal voor Lieftink Geveltechniek uit Alphen aan den Rijn. De ontwerper en producent van aluminium gevels stapte vorig jaar over op een andere ICT-leverancier. De keuze viel op Aster. Mededirecteur Dirk Lieftink: “Aster heeft Lieftink naar een hoger niveau getild.”

Wie denkt dat gevelbouw niets meer is dan kozijnen maken en er glas in stoppen, moet eens in gesprek met Dirk Lieftink, sinds 1982 mede-eigenaar van Lieftink Geveltechniek. “Het lijkt heel simpel,” vertelt Dirk in de vergaderruimte van het bedrijfspand. “Maar er komt ongelofelijk veel bij kijken: wetgeving, milieu, brandwerende eisen, ventilatie, kogelwering, isolatie,” somt hij op.

En dan zijn er nog de verschillende soorten gebouwen waar Lieftink mee te maken heeft – de foto’s aan de muren laten de ruime diversiteit van de geveltechniek zien: van rijtjeshuizen tot grote kantoorcomplexen in Amsterdam en bij Schiphol. “Wij zijn blij met projecten van meer dan een miljoen, maar net zo goed met klussen van € 10.000,” vertelt Dirk. Het bedrijf telt zeventig medewerkers en wat hem betreft blijft dat zo. “We willen die kleinschaligheid behouden.”

Meedenken

Begin 2017 was Lieftink op zoek naar een nieuwe ICT-leverancier. “Wij werken volledig geautomatiseerd en dan gaat er weleens iets mis. Dan kun je een ICT-leverancier hebben die langskomt, je probleem oplost en weer vertrekt. Ik zocht een bedrijf dat zegt: joh, voor dat probleem bestaan heel andere oplossingen. Een bedrijf dat op alle fronten meedenkt, vooruitkijkt, ons adviseert en naar een hoger plan tilt. Dat bedrijf is Aster. Met Aster hebben we geen systeembeheerder meer, maar een ICT-partner. Dat is een wezenlijk verschil.”

De ICT-infrastructuur van Lieftink werd vernieuwd. Er kwam een glasvezelverbinding, de servers kregen een upgrade, Lieftink verhuist binnenkort naar de cloud en het bedrijf gaat met Office 365 aan de slag.

Informatie snel kunnen delen is voor Dirk een belangrijk punt. “We krijgen zoveel verschillende soorten informatie en documenten binnen: via de mail, via de post, via de website. Vroeger stuurde Pietje dat naar Klaas en Klaas weer naar Henk. Dan had je 25 dezelfde documenten op de server en je wist nooit welke daarvan actueel was. Straks hebben we elk document één keer, op één plek, waar iedereen bij kan.”

Snel afgehandeld

Dirk is zeer te spreken over de wijze waarop Aster issues afhandelt. “De ticketoplossing van Aster werkt formidabel. Echt, dat hebben ze goed voor elkaar. Je voert issues in en die worden serieus en snel afgehandeld, dat is zó verduveld belangrijk. Want als een product waar dertig mensen mee werken het even niet doet, dan kan dit je bedrijfsvoering flink in de war schoppen.”

Die continuïteit is met Aster gewaarborgd. Hierdoor kan Dirk zich focussen op zijn corebusiness: het aansturen van zijn organisatie. Met al die uiteenlopende belangen, wetten en eisen is dat al complex genoeg. Lachend: “Je kan niet zeggen dat mijn werk saai is.”

Hulp op afstand
Vul hier de code in die u van ons krijgt:
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten