Aster Menu

Eerste Hulp bij Ongemakken met uw PC

17-12-2014

Voor onze Supportdesk is het zinnetje “het werkt niet” bij supportverzoeken altijd wat lastig om op in te springen. De melding kan immers op zo ongeveer alles betrekking hebben.

Uiteraard willen wij u graag zo snel en adequaat mogelijk helpen met het probleem, zonder dat het u teveel tijd kost om het ons uit te leggen wat er mis gaat. Daarom is het voor ons belangrijk om zo concreet en duidelijk mogelijk de volgende gegevens te krijgen:

  • Wat werkt er niet zoals het zou moeten?
  • Wat wilde u gaan doen of waar was u mee bezig toen het zich voordeed?
  • Gaat het om een bepaald programma?
  • Heeft alleen u dit probleem of zijn er ook andere collega’s die hetzelfde ervaren?
  • Wat heeft u zelf al geprobeerd?
  • Voeg (indien mogelijk) screenshots toe.

_________________________________________________________________________________________________________

Voorbeeld 1:

Goedendag supportdesk,

Ik kan niet meer verder met mijn personeelssysteem, hij doet het niet?

Kunnen jullie mij z.s.m. helpen?

Mvg K. Lant

 

Voorbeeld 2:

Goedendag supportdesk,

Ik probeerde vanochtend via mijn pc in te loggen in het personeelssysteem, en daarbij kreeg ik de volgende foutmelding (screenshot).

Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, en tevens de handleiding horende bij het personeelssysteem doorgelezen, er staat geen informatie in over deze foutmelding, (ik heb de handleiding toegevoegd). Tevens hebben andere collega’s geen problemen met inloggen.

Ik heb gisteren geen problemen gehad met het inloggen en het werken in het personeelssysteem.

Mvg K. Lant

_________________________________________________________________________________________________________

Zoals u wellicht leest zit er een duidelijk verschil in de eerste e-mail en de tweede e-mail aan de supportdesk, de juiste informatie in een support verzoek helpt zodanig dat wij hierdoor u probleem sneller opgelost hebben en dat er (onnodig) tijd wordt besteedt aan het duidelijk krijgen van het probleem.

Knipsel oplossingen

 

Hulp op afstand
Vul hier de code in die u van ons krijgt:
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten