Meer mogelijkheden dankzij nieuwe infrastructuur
Met ingang van 1 januari 2020 stapt Aster over op een nieuwe infrastructuur voor VPS-hosting (Virtual Machines). Wij vervangen onze servers door de nieuwste exemplaren en geven u toegang tot een tweede datacenter. Hierdoor profiteert u niet alleen van meer capaciteit, maar ook van toegenomen continuïteit dankzij de geografische spreiding.
In de nieuwe situatie werken we met state of the art-oplossingen van Microsoft: AzureStack HCI gebaseerd op Windows Sever 2019. Daarbij krijgen klanten 3-way mirror storage. Dit houdt in dat uw data tot wel drie keer toe wordt gekopieerd, zodat de kans op uitval tot een absoluut minimum wordt gereduceerd.
Meer mogelijkheden
Daarnaast krijgt u de mogelijkheid om uw servers te repliceren en/of te verdelen tussen twee datacenters (Amsterdam en Alphen aan den Rijn) voor optimale beschikbaarheid en geografische risicospreiding. Zo kunt u ervoor kiezen om bepaalde servers in Amsterdam te laten opstellen en andere in Alphen. Of servers gelijktijdig op beide locaties te laten draaien. Met die opties zijn veiligheid, veerkracht en continuïteit maximaal gewaarborgd.
Verder biedt de nieuwe infrastructuur opzienbarend snellere storage (fair use), additionele netwerkdiensten (IPVPN, managed firewall) en hybride uitbreidingen met diverse Azure-producten (Network Port, Monitor en Update Management). Ook restore- en recoveryverzoeken lopen voortaan via Azure. Het grote voordeel van deze oplossingen is dat ze allemaal gecertificeerd zijn door Microsoft. U kunt dus rekenen op kwaliteit en support van hoog niveau.
Vereenvoudigd keuzemodel
De nieuwe apparatuur stelt ons verder in staat onze keuzemodellen te vereenvoudigen. Om het u zo makkelijk mogelijk te maken, voegen we pakketten samen. Het aantal keuzeopties wordt daarmee gereduceerd van 14 tot 7. Nog steeds voor ieder wat wils, maar dan overzichtelijker. U ontvangt hierover binnenkort een nieuw voorstel, gebaseerd op uw huidige keuze.
Vanwege de investeringen en extra mogelijkheden zijn wij genoodzaakt de prijzen bij te stellen. De nieuwe prijslijst komt snel beschikbaar. Daar staat tegenover dat klanten die een meerjarige verlenging afsluiten een mooie korting krijgen.
Persoonlijke benadering
Wat niet verandert, is onze vertrouwde dienstverlening: 24/7 telefonische bereikbaarheid en een persoonlijke benadering. Wij werken niet met anonieme callcenters. Bij vragen of problemen staan onze eigen engineers u persoonlijk te woord. Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht, schroom dan niet contact op te nemen via 0172 722 333.