Maak kennis met stagiair Luc
De afdeling Operations heeft voor een half jaar versterking gekregen van stagiair Luc Valens (22). Luc voelt zich bij Aster als een vis in het water en zat in zijn tweede week al problemen van klanten op te lossen. “Ik zie het als zoeken naar ontbrekende stukjes van een puzzel.”
‘Er was meteen een klik’
“Ik zit nu in het tweede jaar van mijn MBO-4 opleiding ‘Expert IT-Systems & Devices’ bij het MBO-Rijnland. De helft van dat jaar bestaat uit een stage. Van mijn stagebegeleider op school had ik al gehoord dat Aster een goede werkgever is. In het intakegesprek was er meteen een klik.”
“De meeste mbo-ers worden op hun stage in een call center gezet. Dan moeten ze de hele dag simpele problemen oplossen zoals bijv. wachtwoorden resetten. Voor mij is het best bijzonder dat ik bij Aster op de afdeling Operations – de backoffice van de supportafdeling – mag werken. Dat sluit ook veel beter aan bij mijn opleiding. Hier kan ik echt diep ingaan op technische problemen. Zoals in een server kruipen of via een schermverbinding met klanten meekijken.”
“Ik zie dit werk als een puzzel oplossen voor de klant. Je krijgt te maken met een probleem of een situatie en dan moet je de ontbrekende stukjes vinden. Dat is wat ik zo leuk vind aan ICT.”
‘Veel mogelijkheden om dingen zelf op te pakken’
“Van jongs af vind ik computers enorm interessant. Mijn vader zit ook in de ICT, ik heb het echt van hem. Maar aanvankelijk wilde ik boswachter worden. Ik heb de opleiding Beveiliging niveau 2 gedaan. Maar daarmee ben je nog geen boswachter, dat is een heel lang traject met weinig uitzicht op een vaste baan. En beveiliging bestaat eigenlijk alleen maar uit het communiceren met mensen, merkte ik. In de ICT is communiceren met de klant ook belangrijk, maar daar wissel je het af met techniek, dat past beter bij mij.”
“Het is een heel fijne werkplek hier, het voelt niet echt als een kantoorpand. De communicatie met collega’s is heel los, ik kan iedereen aanspreken als ik vragen heb en ik krijg veel mogelijkheden om zelf dingen op te pakken. Dat heb ik ook gedaan. Ik heb veel vragen gesteld, want ik wil hier veel leren. In mijn tweede stageweek zat ik al tickets (problemen van klanten) op te lossen. Ik hoop dat ik de stage in mijn derde leerjaar ook hier mag doen”.