Maki Handleiding>
Welkom bij Maki! Deze gids legt uit hoe je ons ticketsysteem gemakkelijk kunt gebruiken. Van het inloggen en beheren van je wachtwoord tot het aanmaken en bijwerken van tickets. Volg de eenvoudige stappen om optimaal gebruik te maken van Maki.
1. Inlog en wachtwoordbeheer>
In dit hoofdstuk wordt uitgelegd hoe je kunt inloggen en je wachtwoord kunt resetten in Maki.
1.1 Toegang tot Maki
Als nieuwe gebruiker van Maki ontvang je van ons een activatiemail. Deze e-mail bevat een link die je direct naar de welkomstpagina van Maki leidt. Op deze pagina krijg je de mogelijkheid om jouw persoonlijke wachtwoord in te stellen, waarmee je vervolgens kunt inloggen in Maki via https://app.yourmaki.com.
Mocht de link in de activatiemail verlopen zijn voordat je de kans hebt gehad om je wachtwoord in te stellen, dan is er geen reden tot zorg. Je kunt simpelweg je wachtwoord resetten, waarna we je een nieuwe link sturen om het proces te voltooien.
1.2 Wachtwoord resetten>
Om je Maki wachtwoord opnieuw in te stellen, volg je de onderstaande stappen:
1. Ga naar https://app.yourmaki.com
2. Klik op de link “Forgot password?”
3. Voer je werk-emailadres in en druk op ‘Send’.
Na deze stap stuurt Maki je een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.
4. In deze mail, klik op de button “New password”.
5. Voer twee keer je gewenste wachtwoord in en druk op ‘Save’.
Nu word je naar het inlogscherm van Maki geleid en kun je inloggen met je werk-emailadres en je nieuwe wachtwoord.
Tip: Als je in het laatste scherm “Remember me” selecteert, onthoudt Maki je wachtwoord en hoef je deze de volgende keer niet opnieuw in te vullen.
2. Registreren en updaten van tickets>
In dit hoofdstuk vind je instructies en tips over hoe je gebruik kunt maken van de ticketfunctie in Maki.
2.1 Een ticket registreren
Als je inlogt in Maki, beland je direct op de homepagina. Klik linksboven op “Tickets”.
Vervolgens kun je op het plusje (+) klikken om je melding aan te maken. Zie onderstaande afbeelding:
De punten die belangrijk zijn om in te vullen, zijn in de onderstaande afbeelding genummerd:
- Hier vul je het onderwerp van je melding in.
- Hier typ je zoveel mogelijk informatie over de melding die je doet.
- Hier kies je een categorie. Weet je niet wat je moet kiezen? Laat het dan gewoon op ‘incident’ staan.
- Hier geef je aan welke prioriteit je melding heeft.
- Prioriteit Middel geldt als het probleem relatief snel opgelost moet worden, maar je momenteel nog wel verder kunt werken.
- Prioriteit Hoog geldt als er een bedrijf kritisch probleem is, er een belangrijke dienst down is, of als je door dit probleem niet verder kunt met je werk.
- Prioriteit Kritiek is de hoogste prioriteit en is meestal bedoeld voor afdelingshoofden. Dit wordt over het algemeen gebruikt bij grootschalige problemen die veel mensen beïnvloeden.
- Onder prioriteit Normaal vallen alle andere problemen of verzoeken. Natuurlijk wordt er ook hier zo snel mogelijk op gereageerd.
Let op: Als je prioriteit Kritiek of Hoog aanmeldt, is het belangrijk dat je telefonisch bereikbaar blijft, zodat we je goed kunnen bereiken. We ondernemen namelijk het snelst actie op deze tickets. Noteer dus het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent in het ticket.
Als je nu onderaan op “Save” drukt, wordt het ticket opgeslagen en gaan wij ermee aan de slag.
2.2 Een ticket updaten>
Nadat je je ticket hebt aangemaakt, heb je de mogelijkheid om zelf commentaar toe te voegen. Dit commentaar zie je terug in de ‘WhatsApp-weergave’ van het ticket. Je kunt commentaar toevoegen door op het plusje “Add activity” te klikken, dat je boven in het ticket ziet.
Naast ‘Add comment’ kun je ook kiezen voor ‘Resolve’. Als je voor deze status kiest, geef je aan dat het ticket opgelost is en dat het gesloten mag worden.
Vragen? >
Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Je kunt ons 24/7 bereiken op 0172 – 722 333 of via frontoffice@asterict.nl voor directe en persoonlijke assistentie.