Aster lanceert Password Reset Tool
De nieuwe Password Reset Tool van Aster stelt gebruikers in staat om zelfstandig en snel een nieuw computerwachtwoord aan te vragen.
Klanten van Aster die hun wachtwoord vergeten, waren voorheen aangewezen op onze front office. Die verifieerde vervolgens de identiteit van de gebruiker, die in de tussentijd niet kon inloggen (en dus niet kon werken). Onze Password Reset Tool voorkomt deze wachtwoordperikelen.
Sms-authenticatie
Het aanvragen van een nieuw wachtwoord loopt via reset.asterict.nl. Hier vult de gebruiker zijn mailadres in. Daarna ontvangt hij op zijn mobiele telefoon een sms met een code. Nadat deze is ingevoerd, krijgt de gebruiker een eenmalig wachtwoord toegewezen. Hiermee logt hij in, waarna weer een eigen wachtwoord kan worden ingesteld.
De tool werkt ook wanneer een gebruiker diverse keren een verkeerd wachtwoord invoert. In dat geval wordt het account uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. De gebruiker ontvangt dan automatisch een sms met de vraag om een nieuw wachtwoord in te stellen. Via een link in de sms kan binnen enkele seconden een nieuw wachtwoord worden ingesteld.
Telefoonnummers
De tool komt beschikbaar wanneer de mobiele nummers van gebruikers in ons systeem staan geregistreerd. Contractklanten ontvangen hierover een mail.
De komende periode wordt de tool ingevoerd. De e-mailadressen die bij ons bekend zijn, worden uitsluitend gebruikt voor de hierboven vermelde doeleinden. Gegevens worden niet gedeeld met derde partijen. Heeft u vragen over de nieuwe Password Reset Tool, neem dan contact op via het formulier onder dit bericht. Of bel 0172 722 333.