Aster Menu

Nieuwe chatfunctie brengt support naar hoger niveau

10-04-2020

Telefoneren? Mailen? Soms wil je gewoon snel een kort antwoord. Daarom lanceert Aster voor zijn website een nieuwe chatfunctie. Via deze tool, die in de toekomst nog meer handige toepassingen gaat krijgen, staat u in direct contact met onze specialisten.

Tekstberichtjes nemen een steeds grotere plek in bij alledaagse communicatie. Apps als WhatsApp, Teams en Slack winnen zowel privé als zakelijk aan populariteit, terwijl mailen en bellen meer naar de achtergrond verdwijnen. Dat is ook logisch: vaak willen we gewoon snel een antwoord, zonder daarvoor een gesprek te moeten voeren of een mail te componeren.

Laagdrempelig

Voor die situaties biedt de nieuwe chatfunctie van Aster uitkomst. Deze is te vinden door rechts onder in het beeldscherm op het grijze chat-icoontje te klikken. Uw vraag of opmerking komt direct binnen bij ons front office. Met de toevoeging van deze chat willen we onze ondersteuning laagdrempeliger maken en tegelijkertijd de continuïteit ervan verbeteren.

Intern is de tool geïntegreerd met Microsoft Teams. Dit betekent dat wij, indien nodig, razendsnel een of meer collega’s bij de chat kunnen betrekken, zodat de vraagsteller verzekerd is van een adequate en inhoudelijke respons.

Machine learning

Daarnaast is de chatfunctie 24 uur per dag, zeven dagen per week te gebruiken. Voor de tool maken we gebruik van machine learning, waardoor we in de toekomst vraagstellers buiten kantoortijden geautomatiseerd van relevante informatie kunnen voorzien. Door het herkennen van vragen en steekwoorden zal deze functionaliteit in de loop der tijd steeds effectiever worden.

De huidige chat is een eerste versie die zich voortdurend zal door ontwikkelen. In de nabije toekomst zijn we van plan koppelingen te maken tussen de chat en ons ERP- en ticketsysteem Maki om onze service richting klanten, leveranciers en relaties verder te optimaliseren.

Uiteraard blijven we voor al uw vragen ook gewoon bereikbaar via frontoffice@asterict.nl en 0172 – 722 333. Buiten onze kantoortijden om wordt u doorverbonden naar onze 24-uurs storingsdienst.

Lees ook:

Front Office vanaf nu eerste aanspreekpunt hulpvraag

Aster groeit snel en zit midden in een transformatie. Een leidend principe in dit proces is het verbeteren van de…

Lees meer
Hulp op afstand
Vul hier de code in die u van ons krijgt:
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten