Aster Menu

We lopen jaren voor op de rest van de markt

Een klant blijft je trouw tót hij een beter alternatief heeft. Bij de Loogman Groep, eigenaar van onder meer Loogman Tanken & Wassen, is deze stelregel al jaren leidend. Daarom zet het bedrijf sterk in op een optimale klantbeleving. Dankzij een toewijding aan innovatie, digitalisering en aanvullende services is Loogman Tanken & Wassen veel meer dan een tankstation met wasstraat.

Acht minuten. Zo lang staat een auto op de lopende band voor een grondige interieurreiniging door negen medewerkers van Loogman. In die tijd kun je de auto-eigenaar natuurlijk met een slappe bak koffie neerkwakken in een wachtkamer met vergeelde autobladen en tl-verlichting. Wat óók kan, is die klant in die acht minuten helemaal in de watten leggen.

Beleving

“Wij snappen de techniek van het autowassen”, vertelt Jaap Vieveen, financieel directeur bij de Loogman Groep. “Maar we snappen ook dat beleving heel belangrijk is.”

Optimaliseer uw documentbeheer
Optimaliseer uw documentbeheer Download nu gratis
Optimaliseer uw documentbeheer
Optimaliseer uw documentbeheer
In deze download leest u hoe uw organisatie efficiënter en productiever wordt door uw documentbeheer te optimaliseren.
  • Uw voor- en achternaam
  • Vul hier uw mailadres in

En dus kan de klant – in die anders verloren tijd – een lekker pistolletje eten bij Broodje & Co (vernoemd naar oprichter Co Loogman) of een kroket halen bij de inpandige FEBO. Om daarna vanaf comfortabele banken en door glazen wanden het (interieur)reinigingsprogramma aan zich voorbij te zien trekken. En terwijl de klant z’n laatste hap wegwerkt, rolt z’n auto blinkend van de band.

Innovatie

“Iedereen kan concurreren op prijs, dat is niet zo ingewikkeld”, aldus Vieveen. “Wij willen innoveren.” Talentvolle medewerkers mogen zich daarom één dag per week volledig storten op het bedenken en uitwerken van innovatieve ideeën. “We onderzoeken samen met de TU Delft en TU Eindhoven wat er op technisch gebied mogelijk is in die acht minuten. Kan een robot de antivries bijvullen? Kan een elektrische auto worden opgeladen?”

Zo modern en vooruitstrevend als Loogman nu is, zo achterhaald was de administratie tot een paar jaar terug. “We hebben zo’n 30.000 tankpassen in de omloop. Het bijbehorende administratieve proces ging volledig handmatig: nieuwe klanten moesten een formulier invullen, dat typten wij over in een systeem en daarna voerden we een check uit bij een kredietmaatschappij. Het duurde soms wel tien dagen voor de klant zijn pas in huis had.”

Denkvermogen

Klanten mopperden over de vertragingen en bovendien was de handmatige werkwijze kostbaar en foutgevoelig. Loogman deed een beroep op Aster om de processen te digitaliseren en alle verschillende datastromen (naast Loogman Tanken & Wassen heeft het bedrijf ook een golfbaan, een brasserie en twee self-storagevestigingen) te laten samenkomen in één ERP-systeem.

Vieveen: “Aster heeft een tijdlang op de werkvloer meegelopen om uit eerste hand te horen waar medewerkers tegenaan lopen, en hoe de processen verbeterd kunnen worden. Wat ons aanspreekt in Aster is hun denkvermogen. Ze leveren niet slechts verbindingen en hardware. Aster is onze ICT-partner die vanaf het begin van het proces met ons meedenkt, zodat we niets over het hoofd zien.”

Vooruitgang

“Met Aster hebben we enorme vooruitgang geboekt. Alles is gedigitaliseerd. Een klant die zijn pas vandaag bestelt, heeft ‘m morgen in huis. We hebben een was-app en we verzamelen waardevolle data waarmee we klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”

Door de digitalisering bespaart Loogman ook op personeelskosten. Mooi meegenomen, maar daar doet Loogman het niet voor. “Het is simpel: je móet mee in de tijd, anders komt er een andere partij die het beter doet. Nu durf ik te zeggen dat we twee jaar voorlopen op de rest van de markt.”

Loogman: jaren voorsprong op markt dankzij Aster

“Met Aster hebben we enorme vooruitgang geboekt. Alles is gedigitaliseerd. Een klant die zijn pas vandaag bestelt, heeft ‘m morgen in huis. We hebben een was-app en we verzamelen waardevolle data waarmee we klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”

ICT-systeem Bourgonje uit Zoetermeer - Aster, optimise your enterprise

Aster is al jaren een stabiele factor

Fred Bourgonje, directeur Bourgonje
Lees meer

Lees ook:

Schrijf je in voor onze Office 365 instructievideo’s

Office 365 instructievideo's krijgen een permanente plek in onze dienstverlening. In deze korte filmpjes deelt Ingrid de Bont wekelijks handige…

Lees meer
Hulp op afstand
Vul hier de code in die u van ons krijgt:
U gebruikt een verouderde browser van Internet Explorer die niet meer wordt ondersteund. Voor optimale prestaties raden wij u aan om een nieuwere browser te downloaden. Hiervoor verwijzen wij u door naar:

browsehappy.com sluiten